חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> טיפול בילדים >> חוקים וגבולות, בלי מלחמות / אלי שגיא
חוקים וגבולות, בלי מלחמות / אלי שגיא
הגדרת גבולות:

- יחד עם בן/בת הזוג או מי שעוזר לגדל את הילד שלכם אצלכם בבית, החליטו מהם החוקים והגבולות שאתם רוצים שיהיו תקפים אצלכם בבית. קחו בחשבון: אם אתם לא מאמינים כי הנכם יכולים להיות עקביים ומחויבים לאכיפת החוק [בלי תירוצים של עכשיו אין לי כוח וכו'], כדאי שתורידו אותו מהרשימה.

- הסתכלו על הרשימה, והחליטו מראש מהם החוקים והגבולות שאם לא עומדים בהם, יצדיקו מבחינתכם הפעלת כוח פיזי. בדרך כלל, אלה מצבים שעוסקים בסכנת חיים, כמו [תרופות, שקעי חשמל וכו'].

- חשוב מאוד להודיע על החוקים והגבולות שיש בבית שלכם ועל הסיבה לקיומם. הסיבה צריכה להינתן לילד כדי שידע שהדברים נעשים מסיבה כלשהי ולא רק כי בא לכם [זה יעזור להם לסמוך עליכם וללמוד שאתם לא נוהגים בשרירותיות].

חשוב שהצגת הסיבה תיקח עד 10 שניות! מעבר לזה, הסתכנתם בבלבול הילד והלכה לכם ההחלטיות...

- יש לזכור: הגבול הוא להתנהגות ולא להרגשה [אפשר לכעוס. אסור להרביץ. אפשר לדבר/להתרחק....].

אכיפת גבולות בדרכי שלום:

- תנו התראה [למשל: בסוף המשחק הזה – הולכים... אחרי הסיפור- צחצוח שיניים...] - ובקשו מהם אישור שהבינו. ילדים לא אוהבים שמנחיתים עליהם הוראות לביצוע מיידי [חכו עם ההכנה לצבא...]
- כשהגיע הזמן, בקשו מהם לבצע את שהוסכם.

- והיה והילד לא מבצע:
*רדו לגובה העיניים של הילד כדי להבטיח קשב של הילד ואסרטיביות שלכם
*הזכירו כי אצלכם מכבדים הסכמים [3 שניות]
*הזכירו את החוק/גבול ואת הרציונל [חשוב לצחצח שיניים כי... ] [7 שניות].
*הציעו 2 חלופות לביצוע כדי לתת לו תחושת כוח ושליטה:
[למשל: רוצה ללכת כמו דוב או בקפיצות על רגל אחת]. אצל קטנים במיוחד, זה עובד מצויין!

*היה והילד עדיין לא משתף פעולה, בדקו: האם זה גבול שדורש אצלכם כפייה?
*אם כן, כפו.
*אם לא, הביעו חוסר שביעות רצון מההתנהגות הלא אחראית [10 שניות!] ועזבו את הילד. אל תתייחסו יותר לנושא. ברוב המקרים, הילד יתרצה!
- היה והילד התנהג כמצופה [עם או בלי הטכניקות האלה], תנו משוב חיובי/עידוד [גם לזה, עד 10 שניות].
- כשמדובר בהתנהגות לא רצויה, להציב גבול ולהציע אלטרנטיבה [למשל: לא לזרוק מצלמה כי... [10 שניות!]. אפשר לזרוק כדור לסל, או חיצים בקליעה למטרה].

.
מאת: אלי שגיא, פסיכותרפיסט [M.Sc].
טיפול פרטני, זוגי ומשפחתי,
הדרכת הורים, הנחיית קבוצות.
סולד 31 קומה 5 רמת השרון
077-3201500, 052-3204949
www.some1totalk2.com

נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved