חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> תזונה ובריאות >> תזונת תינוקות: איך לטפל בחוסר שקט של התינוק
תזונת תינוקות: איך לטפל בחוסר שקט של התינוק
המלצות רופאים בנוגע לחוסר שקט אצל תינוק המוזן מתמ'ל [תרכובת מזון לתינוקות] רוב התינוקות בני יומם פולטים או אינם רגועים מעט. בשלב התפתחותי מוקדם זה, מערכות הגוף השונות של התינוק מאוד עדינות וזקוקות לזמן להסתגל לתמ'ל [תרכובת מזון לתינוקות] חדש. כאשר בעיות אלה מוגזמות או נמשכות לפרק זמן ארוך, רופאים רבים ממליצים על שימוש בתמ'ל על בסיס סויה כגון סימילאק איזומיל.

סימילאק איזומיל פותר לתינוק גורם אחד שכיח לאי שקט, לגזים ולפליטות והוא הרגישות לחלב ובה בעת מספק לתינוק תזונה מעולה. עם סימילאק איזומיל תוכלו להיות בטוחים שהתינוק מקבל את כל הוויטמינים והמינרלים הדרושים לו, לרבות ברזל, שהם כה חשובים לו במהלך השנה הראשונה. מומלץ להתייעץ עם הרופא בנוגע לשימוש באיזומיל.

אי סבילות לסוכר חלב [לקטוז] - דאגה נוספת היא אי סבילות ללקטוז. לקטוז שהוא סוכר החלב, נמצא ברוב תחליפי החלב המבוססים על חלב. אם אתם חוששים שהתינוק רגיש ללקטוז אבל מעדיפים להמשיך ולהזינו בתמ'ל מזון על בסיס חלב, התייעצו עם הרופא/ה לגבי סימילאק טופ פרי, FREE זהו תמ'ל על בסיס חלב אך ללא לקטוז, קל מאוד לעיכול ומספק לתינוק תזונה מעולה.

מה לעשות במקרה של בכי ממושך? גורם נוסף לדאגה הוא האפשרות שהתינוק רגיש לחלבון או סובל מאלרגיה למזון. אם התינוק בוכה במשך פרק זמן ארוך, ייתכן שהוא רגיש לחלבון שבתחליף החלב.

סימילאק אלימנטום הינו תמ'ל לתזונה מלאה לתינוקות ולילדים הסובלים מאלרגיות למזון או מכאבי בטן חמורים הנובעים מרגישות לחלבון. סוג זה של תמ'ל עובר תהליך ייצור מיוחד המבטיח את היותו היפואלרגני [אינו גורם לתגובה אלרגית]. סימילאק אלימנטום אינו משווק כיום בישראל, ניתן לייבאו לישראל על פי אישור מיוחד [29 ג'] הנעשה על ידי פניה לרופא/ה.
התייעצו עם הרופא/ה

משרד הבריאות הישראלי ממליץ: 'כשלא ניתן להניק מסיבה כלשהי, הבחירה הראשונה צריכה להיות תמ'ל על בסיס חלבון חלב פרה. מומלץ שהשימוש בתמ'ל על בסיס חלבון סויה יעשה רק בהמלצת רופא.

רגישויות למזון - תשובות לשאלות שכיחות:

נדמה לנו שהתינוק מאוד רגיש. האם עלינו להחליף תמ'ל לתינוקות?
אי שקט קל או פליטה הינם תופעות רגילות לחלוטין. לכן, אם התינוק אינו רגוע היו סבלנים. הסתגלות לתמ'ל נמשכת לעתים זמן רב, במיוחד אם מדובר במעבר מהנקה. אך עם זאת, אם הבעיות ממשיכות, התייעצו עם הרופא/ה או האחות, הם יידעו אם התינוק זקוק להחלפת תמ'ל.

מדוע ייתכן שהתינוק יהיה זקוק לתמ'ל ללא חלב?
מרכיבי חלב הפרה נמצאים ברוב תחליפי החלב. ישנם תינוקות הרגישים לחלבון שבחלב הפרה. רגישות זו עלולה להוביל למספר רחב של תגובות, כולל אי שקט, גזים ופליטות. מעבר לתמ'ל ללא חלב כמו סימילאק איזומיל ,יכול לסייע להקלה בתסמינים אלה.
אני סובלת מאי סבילות ללקטוז.

האם המשמעות היא שלתינוק תהיה אי סבילות ללקטוז גם כן?
למרות שאי סבילות ללקטוז [סוכר חלב] מאפיינת בעיקר מבוגרים, אמהות רבות מודאגות מכך. אם את חוששת שלתינוק אי סבילות ללקטוז, הרי שהן סימילאק איזומיל והן סימילאק טופ פרי- Free נטולי לקטוז הינן בחירות מצוינות. התייעצי בעניין זה עם הרופא/ה.

אימא שלי אומרת שהתקפי הבכי הארוכים והתכופים הם סימן לרגישות לחלבון. האם זה נכון?
כל התינוקות רגזנים ובוכים מעת לעת, אך אם התנהגות זו קיצונית או תכופה ביותר, היא מכונה קוליק. אצל מספר תינוקות הדבר נובע מהחלבון שבתחליף החלב. תסמינים אחרים כגון שלשול חריף, פריחה ואף הפרעות בשינה יכולים להיגרם כתוצאה מרגישות לחלבון. אם התיאור מתאים לתינוק שלכם שאלו את הרופא/ה לגבי השימוש ב: סימילאק אלימנטום.

סימילאק אלימנטום אינו משווק כיום בישראל, ניתן לייבאו לישראל על פי אישור מיוחד [29 ג'] הנעשה על ידי פניה לרופא/ה.

-לתשומת לב: חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק.

באדיבות אתר סימילאק: http://www.similac.co.il

נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved