חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



כתבות ומאמרים >> תזונה ובריאות >> טיפול הומאופתי בבעיות אכילה / עירית פרידמן
טיפול הומאופתי בבעיות אכילה / עירית פרידמן
איתן בן 5 שוקל 11 ק'ג ואוכל רק מעדן שוקו, ושניצל. פעם אכל גם ביצים והיום - לא. ירקות איננו אוכל בכלל. בגיל 4 חודשים כשקיבל תחליף חלב הפך להיות סגול והקיא. מאז לא שותה חלב. בגן הוא בין הילדים הגבוהים. במשקלו, הוא בין הרזים. אם גם לכם יש ילד שלא אוכל טוב או בכלל, זה הזמן לפתור לו ולכם את הבעיה.

ילדים בריאים ניחנים בתיאבון בריא. הם סקרנים לגבי מאכלים חדשים ויש להם העדפות והתנגדויות ברורות. במשקלם הם בעקומת הנורמה וגובהם בהתאם. אימהות רבות, מודאגות בקשר להרגלי האכילה של ילדן. הן מודאגות שמא אינם אוכלים מספיק ויטמינים או חלבונים. והן משתגעות כשהילד אוכל כל יום רק צ'יפס ונקניקיה, וכן הן מוטרדות כשהילד שותה מעט מדי.
בבואי לטפל במקרים של בעיות אכילה אני מבררת מלכתחילה את המצב לאשורו מבחינת המדדים האוביקטיביים, גובה ומשקל, ומבחינת כמות הקלוריות. מה הילד אוכל באמת. רק כשנתונים אלה מול עיני אני מוכנה להצטרף להיסטריה האימהית.
ביררתי בטלפון את הנתונים הללו עם אמו של איתן והסכמתי שהמצב לא תקין. הזמנתי את האם לשיחה ואת איתן לשעה של משחק, ציור ודיבור .
בשעה היעודה איתן מגיע עם אמו ואחותו הקטנה. על השולחן בקליניקה יש משחקים וצבעים אבל הוא לא נוגע בהם. אפילו במכוניות אותן הוא מאד אוהב, הוא נוגע בחטף וחוזר להיצמד לאמא. אחותו הקטנה יושבת על ברך אחת והוא 'נאחז' בברך השניה. כשנכנס לחדר היו אוזניו אדומות ואמו ציינה שהן מאדימות כתוצאה מביישנות. לשאלותי הוא כמעט ולא עונה ואמו עונה לכל השאלות במקומו.
האם מספרת עליו שהוא ילד אינטליגנטי מאד בעל זיכרון יוצא דופן וגם ביישן מאד. בחגיגות בגן הוא לא מוכן להשתתף ובסיטואציות חדשות כמו כאן בקליניקה לוקח לו הרבה זמן להפשיר.
הוא אוהב להיות נקי ולא נוגע בחומרים מלכלכים, לפעמים בודק בקצה האצבע. בקיץ הולך עם גרביים כי לא אוהב שהחול נוגע לו בעור. הוא רגיש למגע הבגדים על העור, לא אוהב פתקים או כפתורים. הוא רגיש גם לרעש. הוא עקשן מאד ורוצה דברים בצורה קבועה.
התפתחותו היתה תקינה. הלידה היתה קלילה וגם ההריון קל ונעים. הוא ינק עד גיל 3.5 חודשים.
הוריו נפרדו לפני כשנה וגם קדם לכן היחסים בינם היו מעורערים.יש לו הרבה פחדים מכלבים, מדרקון ועטלף. פעם חלם שצב מסתכל עליו ולפני שבוע היה לו חלום מאד מפחיד שאמא שכחה אותו באוטו.
זאת היא חלק מהאינפורמציה הרלוונטית שנאספה בפגישה בת כשעתיים.
כהומאופתית חשוב לי להבין את המקרה לעומקו. איתן מצמצם את רשימת המאכלים שהוא מוכן להכניס לפה וגם האינטראקציה שלו עם העולם מצומצמת למקומות ואנשים מוכרים. הוא יוצר ביומיום שלו סיטאציות שחוזרות על עצמן כדי להיות מוגן. האוזניים שלו שמאדימות במצב חדש, מפזרות חום.
החלום של איתן הוביל אותי להבנה יותר עמוקה של המצב שלו. בחלום המפחיד אמא שכחה אותו באוטו, במילים אחרות, היא כביכול נטשה אותו.
חלומות מביאים איתם פעמים רבות הבנה למצב החיים החבוי שלנו, מעין הצצה לתוך התת מודע. בקליניקה איתן לא עוזב את אמו במשך הפגישה כולה וגם הסיטואציה הזאת משדרת את אותו חשש חבוי שעלה בברור בחלום.
התאמתי תרופה ל'תמונה' הזאת של חווית הנטישה, את התרופה מכינים מצמח הכלנית, אבל כמו כל תרופה הומאופתית אחרת אין בה כל הרכב כימי של הצמח אלא מידע אנרגתי בלבד. התרופה הזאת יכולה להתאים למצבים שיש בהם חרדת נטישה כששאר הסימפטומים תומכים בכך.
הסימפטומים החיצוניים יכולים להיות שונים ממקרה למקרה. אצל איתן הסימפטום המוביל היה תאבון מועט אבל התרופה הזאת, מתאימה גם למקרים שבהם יש נזלת מרובה, דלקות עיניים או קלקול קיבה.
איתן קבל את התרופה בצורת סוכריות קטנות למציצה ונטל אותן פעם אחת בלבד. אמו קבלה עצה להפסיק לעשות מהאוכל נושא חשוב, מסתבר שחיזקתי את דעתה בנידון כך שהעצה התקבלה בשמחה.
לאחר שבועיים בדיוק קיבלתי הודעה בתא הקולי שלי וזו לשונה מילה במילה: שלום עירית, אני נדהמת מעוצמת פעולתה של התרופה. בשבועיים האחרונים איתן עלה במשקל בק'ג אחד. וזה לאחר שבשנתיים האחרונות הוא לא עלה בכלל. ולא רק זאת, הוא אוכל יותר.
עדיין לא מגוון אבל אתמול בארוחת הערב אמר לי כמה פעמים, שהאוכל נורא טעים לו, זה משהו שאני לא רגילה לשמוע ממנו. הוא גם הולך כל יום לחברים אחר הצהריים, לבד.
זוהי דרך פעולתה של ההומאופתיה הקלאסית : מהירה, עדינה ומדויקת.
ד'ר סמואל הנמן מייסדה של ההומאופתיה כותב בפרק הראשון של האורגנון כך:
האידאל העליון של הריפוי הוא להביא להבראה מהירה, עדינה, וקבועה, להחזיר לחולה את בריאותו ולסלק את המחלה בכללותה. זאת יש לעשות בדרך היעילה והאמינה ביותר, תוך גרימת נזק או אי נוחות מינימליים ועפ'י עקרונות ברורים ומעשיים.
_________________________________________
עירית פרידמן-הומאופתית. חברה באגודה להומאופתיה קלאסית.
מטפלת בקליניקה בקרית-טבעון ובגבעתיים
אתר-www.homeopatya.com


נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved