חיפוש באתר
חיפוש כתבות ומאמרים
       לארכיון כתבות
- חייזרים פשטו על מוזיאון הילדים הישראלי,חולון

- סיורים מודרכים במוזיאון הילדים הישראלי חולון 2010

- תערוכה אינטראקטיבית חדשה בשלוחת מוזיאון הילדים בחולון

- טיול בארגז הצעצועים ובגלריה לצעצועים במוזיאון הילדים הישראלי, חולון

- הזמנה לשקט - סיור ותערוכה בשפה אחרת

- דיאלוג בחשיכה בחולון 2010

- בוקר של כיף במרכז צעדים

- צעדים - מקום שאוהב קטנטנים

- נסיעה לחוויה רומית קדומה בעין יעל ירושלים

- פארק כנרת- פארק אטרקציות לפעוטות, ילדים ובני נוער

- אבו קייק בירדן

- הפנינג בלונה פארק של עמק חפר



חרדת בחינות / ד'ר יגאל גליקסמן
חרדת מבחנים היא בת של משפחת החרדה הגדולה והמורכבת. לעיתים קרובות חרדת מבחנים מקשה בצורה משמעותית על יכולת התיפקוד היומי של האדם. בכל זאת קיים הבדל משמעותי בין חרדת המבחנים לאחיותיה האחרות. זוהי חרדה ייחודית המוגבלת למצב מוגדר בתחום אחד בלבד - הלימודים. חרדת המבחנים שכיחה מאד בקרב ילדים ובמיוחד בקרב מתבגרים. בדרך כלל מדובר בתלמיד עם פוטנציאל לימודי טוב, משקיען, שולט בחומר הנילמד ושהתכונן היטב למבחן.

הישגיו של התלמיד עם חרדת המבחנים אינם משקפים את הידע שלו בתחום. לעיתים מופיעה החרדה וסימניה כגון: קשיי נשימה, כאבי בטן או ראש, סחרחורות וכמובן קשיים בריכוז מספר ימים לפני מועד המבחן עצמו ואז מתקשה התלמיד בתהליך הלמידה או החזרה על החומר לקראת הבחינה.
בנוסף לתופעות הנ'ל מוכרות תופעות המופיעות בזמן המבחן עצמו כמו: תחושה של נתק או שיתוק מחשבתי, מעיין מסך שחור לפני העיניים או אובדן זיכרון.

אחד העקרונות הטיפוליים החשובים ביותר בחרדת הבחינות הוא הקניית ידע, כלים ומיומנויות לחיזוק השליטה העצמית. התלמיד לומד להבין את מנגנון החשיבה עם התוכן החרדתי ואת אופן יצירתו, כלומר עד כמה שזה ישמע מוזר, למעשה מדובר כאן ביצירה עצמית של החרדה ותחושותיה הנילוות. התלמיד מבין בתהליך הטיפולי כי ככל שציפיות הסביבה או ציפיותיו שלו מעצמו להצלחה גבוהות יותר כך יגבר אותו הלחץ שהוא מכניס עצמו אליו וככל שהלחץ גובר נפגמת יכולתו והישגיו פוחתים. התלמיד לומד את ההשפעה השלילית של מחשבות מכשילות וכיצד הוא ולא אחר המזין את מוחו בתוכן מחשבתי מכשיל.

אחד הטיפולים המוצלחים ביותר בהתמודדות עם חרדות בכלל ועם חרדת מבחנים בפרט הוא הטיפול בשיטת הביו- פידבק. כאן מדובר בטיפול חוויתי, ממוקד, לא פולשני וללא תרופות המאפשר לתלמיד לרכוש תוך זמן קצר את אותו ידע ,כלים ומיומנויות של שליטה עצמית, ריכוז וקשב. כמו כן לפתח יכולת לזהוי תחושותיו באשר לחרדה . וחשוב לא פחות כיצד להפוך את החרדה לאיכפתיות ולנצל את האנרגיה המחשבתית להצלחה במבחן. התלמיד לומד להשתמש בדמיון ובמשפטים מרגיעים עם תוכן של חשיבה חיובית. הוא יכול לראות כיצד הוא יכול לגרום לשינויים רצוניים במערכת הבלתי רצונית בגוף כגון: קצב פעימות הלב, הנשימה, הפעילות המוחית ורמת המתח הפיזיולוגי והרגשי שלו. כך למעשה נפסק הסיחרור של תחושת חוסר השליטה המאפיין את חרדת המבחנים.

לסיכום: אין כל הצדקה להמשיך ולהדחיק את תחושת חרדת המבחנים, אין כל בושה להודות בקיומה ואין זה נכון להמשיך את הנצחתה. חשוב, רצוי ומגיע לכל תלמיד באשר הוא להשתחרר ממצוקת חרדת המבחנים על מנת לאפשר למידה חוויתית, מהנה ומספקת ושהמבחנים אכן ישקפו בצורה אוביקטיבית את רמת הידע.

מתוך הספר: ביופידבק הכוח בידך / ד'ר יגאל גליקסמן, מומחה לטיפול בשיטת הביופידבק והנוירופידבק, מוסמך לחינוך מיוחד, מדריך ומטפל מוסמך ביצירה והבעה, מוסמך לטיפול זוגי ומשפחתי, מוסמך לטיפול בשיטת ה-EMDR

נושאים קשורים:



עמוד הבית  |  הוסף למועדפים  |  הפוך לדף הבית  |  אודות
תנאי שימוש ומדיניות הפרטיות |  שמות  |  פרסום באתר  |  כתוב לנו  |  שלח ידיעה ל"מה חדש"  |  RSS |  לימודים |  אינדקס
כל הזכויות שמורות: ילדים שלי  /  אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ  /  מפ"מ Copyright © 2005 www.yeladim-sheli.co.il  All rights reserved